Częste usterki w autach BMW cz. 2

Publikujemy dalszą część poradnika pokazującego jakie usterki najczęściej ujawniają się w autach BMW, które mają już przynajmniej 10 lat i ponad 200 tysięcy kilometrów przebiegu. Poprzednio mówiliśmy o problemach z łożyskami kół, wspomaganiem kierownicy, a także o wyciekach płynu chłodniczego. Dzisiaj zajmiemy się kolejnym zbiorem popularnych usterek, które nie są bardzo poważne, ale mogą skutecznie utrudnić życie i jazdę naszym BMW.

Jeżeli przez wszystkie te latach eksploatacji nie był ani razu zmieniany termostat w układzie chłodzenia, to oznacza, że już najwyższy czas by to zrobić. Najczęściej bowiem usterce ulega ta część układu, która odpowiedzialna jest za to, by była w nim utrzymywana odpowiednie temperatura. Jest to konieczne, inaczej silnik byłby niedogrzany, co skutkowałoby o wiele większym spalaniem, lub też przegrzewałby się. Dzięki pracy termostatu możliwe jest uzyskanie dokładnie takiej temperatury, jaka jest potrzebna. W autach BMW termostaty powinno się zmieniać średnio co dwa lata, jednak jak pokazuje praktyka, są one w stanie wytrzymać nawet do pięciu lat użytkowania. Później jednak trzeba już coś z tym zrobić, bo nie tylko auto może się niedogrzewać i dużo palić, ale również termostat zablokować się może w pozycji zamkniętej, powodując przegrzanie i zniszczenie silnika.

Sprawa następna to układ klimatyzacji. Jeżeli auto jest eksploatowane prawidłowo, to nie powinno być tutaj żadnych poważnych usterek. Zdarza się niestety jednak, że pojazd ulega mniejszym lub większym kolizjom. Przy każdym takim zdarzeniu może dość do rozszczelnienia układu i wtedy klimatyzacja zacznie działać słabiej, lub też nie będzie działać w ogóle. Aby to naprawić niestety trzeba udać się do wyspecjalizowanego warsztatu BMW, który znajdzie nieszczelność i ją załata, a następnie napełni układ ponownie czynnikiem chłodzącym. Bywa też nierzadko, że przebiciu ulega skraplacz, czyli element znajdujący się przed chłodnicą. Zapewnia on pracę klimatyzacji poprzez schładzanie czynnika. Ponieważ jest zamontowany jako pierwszy od czoła samochodu, podczas jazdy autostradowej uderzają w niego z dużą siłą kamienie. Niestety może on zostać przebity i wtedy trzeba wymienić cały element.

Bywa także, że pojawiają się problemy z elektroniką. Zwłaszcza w modelach, gdzie komputer sterujący silnika nie jest dobrze chroniony przed wilgocią i wodą, takie problemy mogą ujawniać się stosunkowo szybko. Jeżeli podczas oględzin auta pod maską zauważymy, że komputer został zalany wodą i doszło do korozji połączeń elektrycznych, to niestety często kończy się to koniecznością wymiany całej wiązki przewodów elektrycznych. Sam komputer w autach BMW jest hermetycznie zamknięty, nie powinien więc zostać uszkodzony, jednak i to czasami ma miejsce. Wtedy konieczna jest wymiana całej jednostki sterującej, a to już może nas kosztować więcej.

Usterek opisanych powyżej nie usuniemy już tak łatwo sami, jednak jeżeli posiadany odrobinę żyłki mechanika, to powinniśmy sobie poradzić. Niestety, w przypadku klimatyzacji problem jest większy, ponieważ nie dysponujemy sprzętem, który jest w stanie wykrywać nieszczelności, a także nabijać system czynnikiem chłodzącym. Trzeba o tym pamiętać zwłaszcza gdy kupujemy używane auto, ponieważ usuwanie takich usterek będzie dodatkowo kosztować.

Szukaj więcej szczegółowych informacji na:

http://bmw-uzywane.com.pl/pl/samochod/1057/bmw-seria-5-g30-2017-2017

http://bmw-uzywane.com.pl/pl/samochod/4655/bmw-seria-6-g32-2017-2018

https://katowice.bmw-bawariamotors.pl/jazda-probna/BMW%20M140i%20(5-drzwiowe)